Thursday, November 5, 2009

Keiginan...

Dengan nama ALLAH yang maha pemurah lagi maha penyayang.

Memang sakit dan kecewa kalau kita x dapat apa yang kita inginkan. Lebih-lebih lagi kalau sesuatu yang kita nak tu begitu bermakna bagi kita. Tak kira la ape pun benda atau perkara yang kita mahu tu asal kan ianya bermakna. Ramai orang cakap kita akan buat ape saja asalkan kita dapat ape yang kita mahukan tu, tapi ramai jugak yang berkeinginan tapi tak lakukan apa-apa untuk dapatkan apa yang mereka inginkan tu. Tapi macam mana kalau ape yang kita inginkan tu perlukan pengorbanan yang kita sendiri tak mampu nak korbankan. Mungkin sebab duit atau melibatkan perasaan orang atau sebab lain yang kadangkala kita sendiri tak mampu lakukan nya. Kalau perkara macam ni adakah dikira x berusaha bersungguh-sungguh untuk dapatkannya atau memang dah tersurat kita tidak akan dapat apa yang kita hajatkan tu. Tapi ape yang pasti rasa kecewa dan sakit dalam hati tu memang ada. Ada juga orang cakap, walaupon kita dapat ape yang kita inginkan tu kadang-kadang tetap x memuaskan hati kita walaupon sebelum ini kita begitu berharap ingin mendapatkannya. Tapi pada aku mesti ada hikmah kenapa berlaku perkara macam ni. Sebab aku pun pernah ada pengalaman x dapat ape yang aku inginkan walaupon sebelum itu aku rasa aku boleh dapat ape yang aku inginkan tu ,tapi kesudahannya tetap x dapat. Bukan sekali berlaku. Aku rasa kawan-kawan aku yang baca ni pon penah rasa ape yang aku rasakan. betul x?.

No comments:

Post a Comment