Friday, October 16, 2009

Kisah Waktu Pagi..?

Dengan nama ALLAH yang maha pemurah lagi maha penyayang

Aku pon xde idea sangat nk tulis pe ni pasal dah bukak so x tulis x best lak. Jadi aku ingat nk tulis la pasal kisah aku 2 hari lepas iaitu pada tanggal 13/10/2009. Pada tarikh tu aku di serang sakit perut yang melampau, mula-mula aku ingat gastrik sebab aku dah pegi pusat kesihatan tempat aku dia kata aku gastrik. So dia bagi la ubat. Tapi ubat tu x dapat integrated dengan perut aku so sakit perut tu semakin menjadi-jadi. Malam tu kerana dah tak tahan member umah aku "Syahmi" pangil la warden kat kolej aku untuk selesaikan masalah keperutan aku tu. Sudahnya aku kena hantar ke Hospital Sungai Buloh (HBS). Aku pegi tu dengan kawan aku yang ada masalah sama macam aku jugak. Yang bestnye masa nak pegi tu En yang bawak van kesihatan tu bukak siren kecemasan van tu, so aku masa tu rasa macam orang sakit tenat lak dan dalam masa yang sama aku pon ade rasa gak cam menteri pasal bila van tu lalu kat tempat kenderaan sesak semua kenderaan tu bagi laluan, so kan dah macam van tu bawak menteri dalam tu.hehe. Sampai je kat HBS tu kene cek tekanan darah dulu. Lepas tu buat kad kat kaunter. Kene la charge RM 1 singgit ngan staff yang jaga kat pendaftaran tu. Habis daftar dia bagi nombor panggilan. Nombor aku dapat 4010. Masa aku tengok kat screen no depan aku tu baru 1000 lebih. Risau gak aku masa tengok no tu. Rupa-rupanya tu nombor tuk pesakit lain. X sampai 15 minit nombor aku pon di catat dalam papan nombor elektronik tu. Aku pon masuk la dalam bilik doktor tu. Nama doktor tu aku x perasan sangat pasal aku tengah sakit sangat perut masa tu so x abk hal sangat nama2 ni. Yang pasti doktor tu memang lawa. hehe.Cek2 aku disahkan bukan gastrik tapi keracunan makanan. terkejut jap masa tu. X pasal2 lepas tu aku kene cucuk. Nurse kat c tu pon abk alih dalam hal cucuk mencucuk ni, dia kata dia cucuk ubat muntah dan sakit perut. Masa nak cucuk ni pon satu hal, mula2 dia nk cucuk kat tangan sebelah kanan aku kat pelipat siku, tapi x leh pasal tangan aku jadi bengkak. Tukar, nurse tu cari kat atas tangan kanan aku tu lak. Agak sakit bila kat ctu, yang pasti nurse tu ada tanya sakit ke aku cakap sikit je. Tapi kat ctu x leh gak jadi dia tukar lak kat tangan kiri aku. Dia abik kat lengan lak. Itu pon dua tempat nurse tu try baru boleh tapi kali ni yang buat tu nurse yang otai sikit. Yang buat kat tangan belah kanan aku tadi nurse muda. Kat tangan kiri ni pon masa dia buat tu dia tnya sakit ke, aku pon dengan humble cakap sikit je padahal sakitnye tuhan je yang tahu. Lepas kene cucuk baru abk ubat. Aku dpat 3 jenis ubat. Satu cirit birit, 2 sakit perut. Tapi aku rasa ubat tu tak sesuai pasal bila aku makan mesti sakit kepala. Masa aku tulis cerita ni pon masih sakit lagi perut aku dengan kepala aku. Ape-ape hal pon inilah kiasah masalah keperutan aku. huhuhu. Aku berdoa agar cepat la sihat perut aku gar aku boleh makan mende-mende menarik sket lepas ni. Insayaallah.



Bukti nombor giliran yang aku dapat masa pergi tu.

1 comment:

  1. hahahaa.. kesianko.. tak berapa nk simfoni la idup ko nmpaknya 2,3 ari nih kan.. xleh mkn best2.. syiannn... haha.. tgk cm aku, td bru pas mkn mi goreng mamak... sedap siooottt... heheh

    ReplyDelete