Tuesday, October 13, 2009

Cita-cita..

Dengan nama ALLAH yang maha pemurah lagi maha penyayang

Setiap orang ade cite-cite sendiri. Masa kecik-kecik dulu dekat sekolah rendah, aku selalu di tanya oleh cikgu ape cita-cita aku. Ape yang aku bagi tahu tu dia akn rekod kan dalam laporan dia. Untuk ape, yang itu aku tak tahu. Mungkin untuk buat kayu ukur kot samada aku berjaya capai ke tak kot. Tapi masa tu aku dah tak ingat sangat ape yang aku bagi tahu cikgu aku. Tapi, sekarang walaupun dah masuk U ni aku masih bermasalah untuk tentukan ape aku nak jadi lepas aku habis belajar ni. Aku memang belum ada idea lagi ape aku nak buat lepas belajar ni. Aku cuma berharap aku terus dapat kerja lepas aku belajar ni. Aku memang nak sangat merasa situasi bekerja sebenar ni, sebab orang cakap bekerja lain dari belajar. Itu yang buat aku teruja nak berasa bekerja tu. Bukan aku x pernah bekerja dulu cuma aku bekerja tu bukan bekerja dalam pejabat, cuma jadi waiter kedai makan je. Itu pon kat kedai dekat perumahan rumah aku tu. Nak jugak la rasa kerja yang bukan layan kerenah orang ramai sangat ni walaupun jurusan yang aku ambik kat U ni memang jurusan layan orang ramai.huhuhu. X pe la, masalah pokoknye ialah, ape cita-cita aku, yang tu jadi masalah pada aku sekarang. Aku hanya berserah kat ALLAH je ni ape yang akan berlaku pada aku lepas habis belajar ni. Harap-harap tuhan akan makbulkan doa aku untuk capaikan cita-cita aku yang aku x tahu ni. "Hope I can be someone one day." Kawan-kawan doakanlah aku... Insyaallah.

1 comment:

  1. waaa xtau pun aok da de blog ata... canggih2...
    aok nk keje sgt ke? kt kampung koi ade satu kosong... keje jadik kamen raider, ade shift pagi ptg mlm... elaun mkn,rumah dgn socso seme ade... keje die tolong kait sawit... aok ndak? koi bleh rekemenkan...keh keh keh

    ReplyDelete