Tuesday, March 29, 2011

Ke"down"an Sedikit...

Hari ni aku pergi kerja rasa "down" sket, mungkin kesan dari ayat bos aku semalam la kot... Tetiba rasa mase depan gelap kembali...hahaha... Nampak gayanya kene cari kerja lain la nampaknya...Tak pe la kot, macam x biasa lak aku nih jadi penganggurkan...hehehe... Tapi x tahu ngape sampai sekarang aku asyik terpike je ape yg bos aku cakap semalam tu... Macam jadi siulan dalam diri pulak... pasal tu la aku jadi agak malas sket hari nih nak wat keje walau pon kerja berlambak2 atas meje aku tuh... Bile nak buat je rasa macam x best... huih agak parah rupenye penyakit aku nih... Sebelum nih x de orang pon cakap macam bos aku cakap tu, tapi bila dia bagi tau macam tu aku rasa x thu nak buat ape... rasa jiwa kacau je dalam ati aku nih..

Bila aku kene cam nih aku rasa macam x diberi peluang untuk aku bela diri aku sendiri, untuk cerita kedudukan sebenar, macam mana aku leh tu...pasal aku ade career development ke x aku x thu, fresh grad macam aku kalau xde org brief mende2 macam nih mana la aku nk tahu... tetiba hal2 career development nih jadi isu pulak.. Hai x paham aku...aku x "blame" bos aku pasal bagi kerja macam tu kat aku, cuma aku x paham masa nk abik aku kerja kat c tu x kan diorang x pk mende2 macam nih...abik je lepas tu kalau ade pe2 perkara berbangkit diam je lakot sebab yg komen bos besar so bos kecik boleh buat peje...walaupon hakikatnya bos besar patut tahu sape yg bos2 kecik2 niabik untuk bekerja, layak x dan bukan "put on blame" kat aku kate aku x de career development...sebabnya kerja2 SPM yg dikatakan tu bukan aku yg mintak tapi aku di suruh untuk buat, aku x mintak pon... bukan marah sebab di beri kerja tu cuma xkan la bos besar x thu yg division aku tu buat kerja pe, patut ke budak ade ijazah duk c tu atau x...hai x paham aku, makin aku cube paham terus lagi x paham aku di buatnya...

>>>hope ALLAH give me tough heart to endure this challenged...   

No comments:

Post a Comment