Wednesday, June 15, 2011

Berpijak di bumi yang nyata

Salam...

Tetiba rasa nk menulis ri ni pasal dapat berita yg memperingatkan aku tentang pentingnya berpijak di bumi yg nyata. Jangan hanya selalu di saluti mimpi dan fantasi tapi perlu juga merasa tentang erti hidup yg sebenar. Kadang-kadang kita mudah hanyut dengan indahnya sesuatu itu dan lupakan sesuatu yg lain. Normal bagi seseorang manusia biasa bukan begitu.... Semua ke seronokan yg di janjikan hilang... musnah, hancur... dan lebur hanya kerana asyik dengan mainan fantasi... Cuba berlagak biasa bila di hidangkan dengan cerita2 kemewahan...padahal dalam hati bersungguh2 kearah itu... x nk dengar bila ade orang ceritakan keburukan, konon sempurna serba serbi...gile... manusia ape gitu... pentingkan diri... tapi x sedar2 diri... bila di bagi kenyataan, bila di bagi bukti, dihidangkan dengan fakta2 saheh, diam... mula membuat alasan, mula mencari helah, terkapai2 tanpa haluan...

Aku tak tahu untuk ape aku tulis semua ni, tapi just ingin memperingati kawan2... jgn mudah terpedaya tipu daya dunia, harta...wanita... wang ringgit... kekal ke... atau akan hilang dalam masa 2, 3 tahun, mungkin bulan, mungkin hari atau mungkin 1 saat je...

Aku macam terbangkit dari mimpi bila menyedari sesuatu tentang kekurangan diri... bukan ingin meminta simpati cuma berkongsi tentang dunia yg kosong ni...

Perjalanan masih jauh... bnyk tempat perlu di tempuh... di layari dan dihayati.... semoga ape yg aku cari dapat aku gapai satu hatri nanti...

Allah bantu aku untuk itu... hanya engkaulah tempat ku meminta sesuatu...Amin...

+++Aku masih mampu bertahan....

 






No comments:

Post a Comment