Wednesday, February 23, 2011

Memerhati & Reality

Aku bila jalan2 je terutama dekat KLCC or mana2 la, aku suka memerhatikan orang. Dh macam tebiat lazim lak. Bkn pe suke tengok gelagat org tu. Macam2 ada (pinjam tag line maskot Astro: x silap dah meninggal dh rasanya org tua yg jadi duta Astro nih). Bagi aku bila melihat ekspresi muka2 orang yang lalu lalang tu aku macm dapat agak ape kelakuan org tu. itu cuma akunye rasa je la.

Baru2 nih boss aku tnya aku, "awak ade kerja yang awak minat x"? , aku jawab kat dia,"kalau ikutkan saya nk la kerja macam bidang saya ambik masa kat U dulu tu, library". "Awk x tnya kat bawah ade kosong x"? Dah tnya bos tapi memang x de nk pakai org, lagipon dept tu kecik je". "so kat c ni cam ne"? saya ok je boss x kisah pon. "ade mintak mana2 x sekarang nih"? ade bos tapi xde rezeki lagi"...Oh...(hening...). Lepas je perbualan tu, aku terus berpikir kejap, betul ke jawapan aku bagi tu...hurmm... aku harap dia xde la pk len2 anggap aku x ske ke kerja kat c tu... sebab bagi aku jawapan aku bagi tu masih selamat lagi...bg dia x taulah aku.

Makin lama aku kerja aku makin dapat paham macam mana sukarnya nk berkerja nih. lebih2 lagi kerja dengan syarikat korporat, semuanya nk cepat x paham aku. Maybe kalau lambat leh rugi company tu nnti kot. Mungkin...

***Leave without hesitation...

No comments:

Post a Comment