Sunday, April 18, 2010

MyGems

Dengan nama ALLAH yang maha pemurah lagi maha mengasihani...

Hari ni hari first aku daftar jadi ahli atau trainer kat program MyGems. Gems bermaksud Graduate Employability Management Scheme. Kursus ni aku masuk untuk menaik tarafkan pengetahuan aku tentang dunia sebenar sebuah pekerjaan. Sebab sebenar aku masuk sini untuk isi masa lapang aku, ye la dah dekat 4 bulan dah nganggur jek mana bleh tahan, mak abah aku pon dah ngobrol lebih2 jek pasal aku nih asyik bersenang lenang jek duk kat umah padahal belajar tingi melangit. Tapi betul la kan. Dah belajar untuk jadi senang lenang so x payah la keje tol x hahaha. Kalau mak abah aku dengar nih moh dia peluku kepala aku 2,3 das hahaha. Ape2 pon program nih ade bagi elaun Rm 750 masa belajar dalam kelas selama 2 bulan setenagah dan RM 1000 masa praktikal nanti. Pada penegtahuan aku masa praktikal nanti dia akan tempatkan kat syarikat GLC, syarikat bawah kerajaan la cam TNB semua tuh. Kira dia kata akan bagi yg bidang sama cam kita belajar la kalau dapat tempat. Tapi pe2 pon aku baru first day kat sini dan x bnyk info nak kongsi. Aku harap menarik la aktiviti kat sini, insyaALLAH.... Kawan2 doakan kejayaan aku k. hehehe. Kalau ade dari korang nak joint or nak tahu maklumat lebih lanjut pasal MyGems ni leh la layan kat laman web nih: MyGems

No comments:

Post a Comment