Sunday, August 15, 2010

MY GEMS Memori...

Salam...

Hurm... dah dekat 2 bulan aku keluar dari latihan soft skills di GEMS KIPO4 di KIPSAS Kuantan Pahang. Banyak perkara yang telah aku belajar kat sana. Suka duka, gembira dan kecewa semua ade. Satu pengalaman baru bagi aku. Aku bersyukur sebab aku di beri peluang oleh ALLAH untuk masuk dalam GEMS di situ. Aku dapat ramai kawan baru, ilmu baru dan juga lecturer baru kat c tu. Memang sangat menerujakan aku.

Aku cukup seronok kat GEMS ni sebab ramai org yang baik2 kat sini. Walaupun berlainan university tapi semuanya x kisah tentang latar belakang ijazah masing2, yang penting ialah mendapat kan ilmu dan kawan. I love all of u guys...

Dekat GEMS ni aku adalah salah seorang ketua kumpulan. Tapi kat sini dia x pakai kumpulan tapi pakai nama company. So nama company yang aku dan rakan2 aku tubuhkan ialah Synergy Globe Consultant. Sebuah syarikat consultant la kiranya. Ade 8 company atau kumpulan dalam GEMS ni dan kami kene compete dengan kumpulan atau company2 yg lain. But the end team yang menang ialah company 7 Advance synergy advertising (ASA). Tapi ape yang aku nak highlight kat sini, boleh di katakan semua company ni begitu akrab dengan ahli dalam kmpulan masing2. Ini perkara yang paling menarik kat GEMS ni keakraban setiap ahli kumpulan tu.

Lebih jelas lagi dalam company aku sendiri, begitu rapat dan saling bantu-membantu antara satu sama lain. walaupun company aku kalah semuanya x kisah pasal benda tu, yg penting kat sini adalah ikatan persahabatan yang dah terjalin tu begitu kuat. Segalanya yang melibatkan company kami semua bersatu. Terharu sungguh aku bila terkenangkan balik saat2 di GEMS tu. Malah kalau ada antara ahli yang bermasalah, ramai yang sudi untuk membantu selesai kan masalah tu bersama-sama. Aku x pernah rasa begitu rapat dengan sebuah kumpulan macam ni seumur hidup aku. Begitu rapat dan begitu supportive. Aku x pernah dengar team aku complaining pasal cara aku lead diorang, malah kalau aku ade wat kesalahan diorang sudi bagi aku peluang untuk betulkan. Kerana kebaikan team mates company aku ni la, aku berjaya mendapat anugerah The Best Ceo (ketua terbaik) kat c tu. Walaupun hakikatnya aku x layak untuk mendapat anugerah tu sebab ada 7 lagi ketua kump. yang terbaik dalam GEMS tu, but kerana ahli company aku banyak support dan memahami aku dapat lead team aku tanpa masalah dalaman yang besar dengan jayanya. Terima kasih banyak2 SGC members... Korang memang yang terbaik dan suportive. Tanpa kerjasama korang aku x kan dapat anugerah tu.

Api, Yamin, Kuchai, Heikal, Zul, Fakrur - Ahli lelaki yang terdapat dalam company aku. campur aku kira ade 7 org la. Ahli lelaki yang sempoi2 semuanya. Perempuan lak ramai, aku rasa ramai dah laki2 yg pupus dalam program2 cam ni. Mayb diorang x minat nk joint hehe. so group perempuan comapany aku lak yang begitu berbesar hati menyayangi kami laki2 yang tinggal dalam SGC ni lak ialah: Mila, Nora, Ain, Aisyah, Jijah, Ecah, Amoi(hassida), Ida (Mek), Yan, Syuhada, Ada, Lini, Asmah karim, Dani, Anum, Juhaidah, Sharifah, Mona, Hani, St Nur Hasmah, Zunaidah, Rosniti, Rafidah, Fiza, Elyza dan Fathiyyah. You All memang best!!!

For all SGC's Members, Hope our moments together can lasting forever. Thanks for ur support during GEMS and May God Bless all of U. To all GEMS KIPO4 thanks coz make me popular there and Hope ALL of u especially my SGC and All KIPO4 team including Secretariat, En Yahaya, Ms Fairus and Mr Faizul, Hope ALLAH give more gratitude to all of you. For KIPO4 again hope all of you will get better job soon...

No comments:

Post a Comment