Friday, September 11, 2009

Persoalan...

Dengan nama ALLAH yang maha pemurah lagi maha penyayang.

Sedar x sedar dah 22 hari dah kita berpuasa. Alhamdulillah setakat ni aku masih berupaya untuk berpuasa penuh. walaupun pelbagai dugaan melanda tapi aku masih berjaya menunaikan rukun islam ke 3 ni. Erm, aku selalu terpikir kalau aku tak pegi ke U ni kemana agaknya aku sekarang ni. Dah bekerja atau masih menganggur di rumah. Kalau aku masih menganggur aku kekal sebagai insan yang rugi tapi kalau aku bekerja kerja ape agaknya yang aku buat. Hurm..., persoalan ni la yang selalu aku fikirkan kadang2. Walaupun macam x berguna je untuk fikir mende cam ni tapi bagi aku kerana berfikir begini la menyebabkan aku lebih mengenal erti bersyukur atas ape yang tuhan telah bagi pada aku. Bersyukur dengan erti kata menghargai ape yang ada dan terjadi pada aku sekarang. Dapat pergi melanjutkan pelajaran ke Universiti bukan lah satu beban bagi aku tapi satu cabaran baru dalam hidup. Hampir 3 tahun aku belajar kat sini, pelbagai suka dan duka aku dapat tapi yang paling penting aku dapat belajar banyak tentang erti sebuah kehidupan samada sebagai seorang pelajar mahupun sebagai seorang insan di sisi Allah. Bagi aku sekarang ape yang terjadi pada masa depan aku, aku serahkan segalanya pada takdir, ape yang aku hanya boleh lakukan ialah berdoa dan berusaha agar aku berjaya menjadi "seseorang" satu hari nanti. Insyaallah. Em, korang lak penah ke terpikir macam aku fikirkan ni?...

No comments:

Post a Comment