Friday, July 12, 2013

Salam Ramadhan...


Hari ni dh masuk hari ke 3 berpuasa dan malam ni hari 4 bertarawikh... Cam x caye lak dh masuk bulan Ramadhan. Bulan yg barakah di mana di katakan bulan ini pintu syurga di buka dan pintu neraka ditutup manakala syaitan2 telah diikat agar x menganggu manusia. Ketika ini hanya ada manusia dan nafsunya sahaja berperang sesama sendri untuk menjadi tuan pada jasad. Cewah dan macam ustaz la plak kan. tapi pe2 pon mmg bulan ni adalah bulan utk umat islam menghambakan diri sepenuhnya kepada ALLAH...

Pasal buah kurma kat atas tu, sebenarnya aku nk kongsi sikit pasal hal buah tu dan aku... yg pasti buah tu adalah buah aku adalah aku kerana aku x bisa jadi buah dan buah tu pon sama. Pe org putih kate vice versa. ape vice versa tu pon aku x pasti, aku letak je tu keh3... berbalik pada buah kurma tadi, memula aku agak kurang  yakin yg buah ni leh buat kita bertenaga dan kenyng walau pon makan 1 atau 2 bijik je. Tapi setelah aku dah buah kajian dengan aku adalah subjek kajian. Maka mmg benarlah... Patutlah zaman nabi dulu makan kurma je wat sahur puasa. Aku kadang2 makan 1 je pon, alhamdulillah sampai ptg pon stedy lagi... mmg mantop buah ni.

So pade yg masih belum mencuba cer cube cer cube... mungkin ada semua akan berasa seperti saya... InsyaALLAH...

No comments:

Post a Comment