Saturday, July 6, 2013

Defensive Motorcycle Riding Training...

Dua hari aku dh pegi training neh. Bagi aku mmg sangat menarik sebab banyk mende baru belajar. Aku pon x pernah tahu yg menunggang moto pon ada ciri2 keselamatan yg harus kite pelajari. Mula dari start moto sampai la skill menunggang motosikal semuanya aku dah belajar. Dari rumusan yg aku dapat buat sepanjang 2 hari kelas tu, sekiranya kita nk belajar cara pemanduan yg betul tengok cara rider Moto GP menunggang. Bukan dari segi brapa  laju moto pegi tapi skill pengawalan motosikal yg ada pada setiap rider Moto GP... Tapi awas, jangan pulak tiru cara awek2 moto GP berpakaian, itu boleh mengundang bahaya sekiranya di praktikan di jalanraya... bersepah mat2 moto tepi jalan nanti keh3...

Aku belajar ni dari sebuah agensi kerajaan namanya NIOSH. Bleh klick kat nama tu untuk keterangan lanjut. Bagi aku bgs kalau2 kursus2 macam ni di ketengahkan sbb x semua org tahu cara menunggang dengan betul. Aku pon yg baru blajar skill2 baru ni masih lagi tngah cuba utk memahirkan diri. Aku rasa kalau aku leh follow pe yg di ajar lps neh boleh la kalau aku nk g race kat trek keh3...Apa2 pon make sure pakai topi keledar ada cop sirim kawan2 keh3...

No comments:

Post a Comment